Breadcrumbs

Najčastejšie sa vyskytujúca bolesť hlavy nezačína vo vašej hlave

Väčšina z nás vie, aký je to pocit, keď nás bolí hlava. V skutočnosti až 8 z 10 ľudí máva z času na čas bolesti hlavy. Vinu za vašu bolesť hlavy môžete zvaliť na dlhé dni pred počítačom, vynechávanie jedla a nedostatok spánku.

To však skutočne nevysvetľuje príslušný zdroj bolesti – prichádza táto bolesť z hlavy alebo sa deje niečo iné? 

Presné vymedzenie zdroja bolesti

Keď vás bolí hlava, môžete byť v pokušení myslieť si, že táto bolesť prichádza z vášho čela alebo že má niečo do činenia s vaším mozgom. Možno pre vás bude prekvapením, keď sa dozviete, že príslušný zdroj bolesti môžu byť svaly vášho krku a hlavy. Ako však môžu svaly krku vyvolať bolesť hlavy?

Všetko je to spôsobené jedným typom bolesti s názvom prenesená bolesť. K prenesenej bolesti dochádza, keď si váš mozog pomýli signály bolesti z jednej časti tela a myslí si, že prichádzajú z inej časti tela.

Keďže je všetko v tele prepojené, mozog má problém presne vymedziť, odkiaľ príslušná bolesť prichádza. Preto keď sú ubolené svaly vášho krku a hlavy, cítite to ako bolesť hlavy. A keďže v krku a hlave je viac ako 20 rôznych svalov, je to veľký potenciál pre bolesť hlavy!

Zdroj bežnej bolesti hlavy

Najčastejšie sa vyskytujúci typ bolesti hlavy vyvoláva pocit, akoby ste mali okolo čela obviazaný pás bolesti. Vieme však, že táto bolesť je najpravdepodobnejšie spôsobená niektorým zo svalov na krku alebo v inej časti hlavy.

Čo sa to vlastne s týmito svalmi hlavy a krku deje, že vám spôsobujú bolesti hlavy?

Môže to byť spôsobené tým, že svaly vo vašom krku sú stuhnuté a napäté. Keď k tomu dôjde, v týchto svaloch sa vytvoria boľavé uzly. Tieto citlivé svalové uzly vysielajú signály bolesti do mozgu. Sú to práve signály bolesti z týchto svalových uzlov, ktoré cítite ako tesný pás obopínajúci vašu hlavu.

Spôsoby zvládnutia bolesti hlavy

Existuje mnoho vecí, ktoré môžete urobiť pre uvoľnenie boľavých svalov v krku a hlave, ktoré sú zdrojom bolesti hlavy.

Zmiernenie stresu: Pri zaneprázdnení a strese môžu relaxačné techniky ako meditácia alebo jednoduché dychové cvičenia pomôcť zmierniť váš stres a uvoľniť svalové napätie. Pomáha vám to tiež udržať rovnováhu medzi prácou a osobným životom. Keď si nájdete čas na stretnutie s priateľmi alebo krátke zdriemnutie, už to vám môže pomôcť vrátiť hladiny stresu do normálu.

Masáž: Keď vás najbližšie chytí bodavá bolesť hlavy, riešenie môže byť na dosah ruky. Skúste jemnú masáž na upokojenie a uvoľnenie svalov hlavy a krku. Masáž tiež vedie k zvýšeniu hladín endorfínov, telu vlastných látok na zmiernenie bolesti, ktoré môžu tiež podporiť pocity duševnej pohody.

Lieky na zmiernenie bolesti: Ak máte obavy z toho, že vás bolesť hlavy brzdí, lieky na zmiernenie bolesti vám môžu poskytnúť účinnú úľavu. Pre rýchle zmiernenie bolesti skúste Nurofen Rapid na zmiernenie vašej bolesti hlavy priamo pri jej zdroji. Tento liek sa nielen absorbuje dvakrát tak rýchlo ako štandardný Nurofen, ale aj cielene rieši zdroj bolesti svojím účinkom v príslušnom mieste bolesti ako aj na signály bolesti smerujúce do mozgu.