Breadcrumbs

Vyhrajte dnes nad bolesťou hlavy

Pracovali ste hlboko do noci, meškáte na dôležité stretnutie a tá nešťastná správa stále nie je hotová? Niet divu, že vás bolí hlava! 

Hektické dni kombinované s nedostatkom spánku dokážu vyhnať hladiny stresu do výšin. Tento stav môže viesť k tenzným bolestiam hlavy, ktoré majú negatívny dopad na váš pracovný výkon a môžu vyhodiť vaše telo z rovnováhy. Ak chcete, aby bolo vaše pracovisko zónou bez bolesti hlavy, skúste nasledujúce tipy.

Vytvorte si denný plán

Vytvorenie zoznamu povinností dokáže zreorganizovať vaše myšlienky a pomôže vám nastaviť priority pre celý deň. Začnite zhodnotením času vašej najvyššej produktivity – ste ranné alebo nočné vtáča? Plánujte svoj deň tak, aby ste najnáročnejšie úlohy riešili vtedy, keď ste na tom najlepšie.

Zmiernite bolesti hlavy – určite si hranice

Keď práca začne prenikať do vášho osobného života, hladiny stresu sa zvyšujú a bolesti hlavy sa môžu vyskytovať častejšie. Ak chcete udržať rovnováhu medzi prácou a osobným životom, musíte si určiť presné hranice. To sa ľahko povie, ale ťažšie urobí? Začnite krok za krokom – keď ste doma, majte vypnutý počítač, nájdite si čas na obľúbený koníček alebo organizujte stretnutia s priateľmi a rodinou.

Preberte to

Množstvo štúdií preukázalo, že rozhovor s blízkymi a priateľmi môže zvýšiť vašu duševnú pohodu. Ak ste mali náročný deň v práci a máte pocit, že sa všetko na vás valí, získajte iný uhol pohľadu rozhovorom s dobrým priateľom, v ktorom všetko preberiete. Rovnako dôležité je mať podpornú sieť na pracovisku, a tak si sadnite na chvíľu ku káve a zasmejte sa s niekým, kto sa možno cíti presne tak ako vy.

Hýbte sa

Ak celý deň sedíte pred počítačom, pravdepodobne sa vám nedostáva dostatok pohybu, čo je faktor veľmi silne previazaný s bolesťami hlavy. V roku 2008 štúdia bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci zistila, že ľudia, ktorí pred prácou cvičia, sú šťastnejší, produktívnejší a menej trpia stresom. Dokonca aj krátka prechádzka počas obedňajšej prestávky môže stačiť na zlepšenie vašej kondície a na to, aby ste si udržali tenzné bolesti hlavy od tela.

Nevynechávajte jedlá

Všetci vieme, že strava je kľúčom k dobrému zdraviu, no keď sme zaneprázdnení, niekedy nemáme čas ani na jedlo. Skutočnosť je však taká, že každé vynechané jedlo vám znižuje hladinu cukru v krvi, čo môže niekedy spustiť alebo zhoršiť bolesť hlavy. Začnite každý deň úspešne tým, že si doprajete zdravé raňajky. Je preukázané, že takéto raňajky znižujú stres a zvyšujú pracovný výkon.

Pamätajte tiež na to, že ľudia v strese sú náchylnejší siahnuť po vysoko kalorických potravinách, čo môže viesť k zápalom v tele. Snažte sa zvýšiť príjem potravín zmierňujúcich bolesť, ako sú losos, pomaranče a zázvor.

Zažeňte stres spánkom a sledujte, ako bolesti hlavy miznú

Pocity únavy sú bežným spúšťačom tenzných bolestí hlavy. Dlhší a častejší spánok, dokonca aj keby šlo len o zdriemnutie, dokáže znížiť riziko bolesti hlavy a stlmiť vašu citlivosť na bolesť. Je to preto, lebo spánok uvoľňuje svaly vašej hlavy a krku, ktorých stuhnutosť je často základnou príčinou bolestí hlavy.

Máte problém zaspať? Skúste zmeniť svoj denný režim. Ukladať sa na spánok pravidelne každý večer a vyhýbanie sa kofeínu pred spaním môže tiež pomôcť. Mohli by ste tiež skúsiť nový vankúš alebo zmeniť polohu, v ktorej spíte. Môže to pomôcť znížiť napätie vo vašom krku a ramenách.

Dbajte na držanie tela

Bolesť chrbta nie je jediným následkom zlého držania tela. Jednoduchá zmena zostavenia vášho pracovného stola a pracovného kresla môže tiež pomôcť znížiť riziko bolesti hlavy tým, že vaše svaly budú uvoľnené. Používanie ergonomického kresla pomáha udržiavať prirodzené zakrivenie chrbtice, čo môže uvoľniť napätie svalov krku, ramien a chrbta.

Svalovú námahu môžete ďalej znížiť nastavením výšky monitora na úroveň očí alebo mierne nižšie. Žiarivé svetlá môžu byť tiež silnými spúšťačmi bolestí hlavy, preto skúste vybaviť svoj monitor antireflexným filtrom a dbajte na pravidelné prestávky mimo obrazovky, aby si vaše oči odpočinuli.