Breadcrumbs

Zdravie a pohoda

Dobrá a vyvážená strava pomôže vášmu dieťaťu zdravo rásť. Či už je vaše dieťa vo veku batoľaťa alebo tínedžera, môžete podniknúť určité kroky na zlepšenie stravy a podporu rozumných stravovacích návykov. Päť z najlepších stratégií je:

  1. Jedzte spolu pravidelne ako rodina. Pravidelné, dobre rozvrhnuté časy na jedlo vašim deťom umožnia jasne porozumieť tomu, čo sa od nich očakáva. Nikdy nevynechávajte jedlo, obzvlášť raňajky. Jete tú istú stravu a v tom istom čase ako vaše deti? Deti všetko prirodzene napodobňujú a príklad si budú brať od vás.

  2. Podávajte pestrý výber zdravých potravín a občerstvenia. Dávajte dôraz na potraviny bohaté na vlákninu a skúste dbať na to, aby strava vašich detí obsahovala zdravú rovnováhu ovocia a zeleniny. Všetky deti si budú pýtať sladkosti a čokoládu, a aj keď istá miera ich konzumácie je v poriadku, je dôležité obmedziť ich prístup k týmto potravinám. Vyhraďte im presné množstvo na každý deň/týždeň. Snažte sa sledovať potraviny, ktoré jedia mimo domova. Možno vás prekvapí množstvo nezdravej stravy, ktorú jedia.

  3. Buďte im vzorom tým, že sa sami budete stravovať zdravo.

  4. Vyhýbajte sa konfliktom kvôli jedlu. Konflikty vedú k tichým domácnostiam, čo nikomu nepomôže. Vyhraďte si čas na to, aby ste s každým dieťaťom prebrali otázku jedla. Rešpektujte ich odôvodnené želania – možno im jednoducho nechutia určité potraviny.

  5. Zapojte deti do celého procesu. Varenie s maminkou alebo ockom, alebo pomáhanie pri prestieraní stola zapojí vaše deti do celého procesu následnosti časov na jedlo.