Breadcrumbs

Posilňovanie môže bolieť

Poznáte ten pocit – prehnali ste to v posilňovni a teraz vás bolia svaly, ktoré ste ani nevedeli, že máte. Nie ste sami. Svalové bolesti sú časté a dokážu zasiahnuť takmer ktorúkoľvek časť vášho tela – od krku a ramien až po nohy a chodidlá.

Svalové bolesti sa môžu vyskytnúť takmer kdekoľvek vo vašom tele, vrátane vášho chrbta, krku, ramien, nôh a hrudníka.

Časté príčiny svalových bolestí

Svalové bolesti môžete zažiť aj bez toho, aby ste boli fanatik do posilňovania. Tieto bolesti môže spôsobiť:

  • Preťaženie svalu
  • Akýkoľvek druh fyzickej aktivity, na ktorý nie ste zvyknutí
  • Poranenie (natiahnutia a výrony)
  • Svalové napätie 

K poraneniam, ako sú natiahnutia a výrony, môže dôjsť vtedy, keď pri cvičení alebo práci dostanete telo pod väčšiu záťaž, než na akú je zvyknuté, alebo k nim môže dôjsť z dôvodu úrazu pri páde alebo kolízii.

Ak máte svalové bolesti po celom tele a neviete prísť na možnú príčinu, môžete mať infekciu alebo inú chorobu. Vtedy je rozumné navštíviť lekára.

Rady pre zmiernenie svalových bolestí

Tu je niekoľko vecí, ktoré môžete urobiť na zmiernenie svalových bolestí spôsobených poranením alebo preťažením:

  • Doprajte postihnutej oblasti odpočinok.
  • Počas niekoľkých dní po zranení aplikujte na príslušnú oblasť ľadové obklady nasledované teplými obkladmi pre akúkoľvek bolesť, ktorá je prítomná aj po troch dňoch.
  • Môžete skúsiť užívať liek na zmiernenie bolesti, ako napr. Nurofen.

Pomoc pre zmiernenie svalových bolestí spôsobených cvičením alebo stresom:

  • Vykonávajte jemné strečingové cviky.
  • Na určitý čas sa vyhýbajte veľmi namáhavým alebo intenzívnym činnostiam.
  • Používajte relaxačné techniky, ako je meditácia, na uvoľnenie napätia.
  • Na zmiernenie bolesti skúste Nurofen.

Prevencia je najlepší spôsob, ako sa vyhnúť svalovým bolestiam

Existuje niekoľko jednoduchých vecí, ktoré môžete robiť na zmiernenie svalových bolestí:

  • Pred cvičením si zahrejte svaly a po cvičení ich nechajte vychladnúť.
  • Cvičte pravidelne, aby ste udržiavali svaly v dobrej kondícii.
  • Necvičte, keď cítite veľkú únavu.
  • Dbajte na dobrý pitný režim.
  • Vyhnite sa úrazom tým, že svoju domácnosť a pracovné prostredie budete udržiavať bez neporiadku.
  • Z času na čas sa dobre ponaťahujte, obzvlášť keď máte sedavé zamestnanie.

Lieky obsahujú ibuprofén. Na vnútorné užitie. Tablety, kapsuly a suspenziu užite ústami. Čapíky zaveďte do konečníka. Pred použitím lieku si pozorne prečítajte písomnú informáciu pre používateľa. O prípadných rizikách a nežiaducich účinkoch sa poraďte s lekárom alebo lekárnikom.

 

Vždy si prečítajte informácie na obale. Užívajte len podľa príslušných pokynov. Nesprávne užívanie môže ohroziť vaše zdravie. Ak príznaky pretrvávajú, obráťte sa na svojho lekára. Všetky informácie prezentované na týchto webových stránkach nie sú určené na diagnostiku ani predpisovanie. V prípade akýchkoľvek zdravotných ťažkostí sa obráťte na svojho lekára.

Ochrana osobných informácií je pre nás dôležitá. Kliknite sem na zobrazenie našich zásad ochrany osobných údajov.